07 mai 2013

Cand cunoscutul e in tranzitie spre necunoscut

Salutari din armata emotionala

Adaptare. Schimbare. Intentie. Decizie. INDECIZIE. Actiune. Acestea sunt cateva din cuvintele magice care mi`au cantat de dimineata pana seara o melodie pe care trebuia sa dansez in timp ce respir.

Nu am mai pierdut de mult timp senzatia de confort, trebuie sa recunosc ca mi`am iesit din mana... ca sa nu zic din minti.
Tragi de sinele tau constient pana in prezent, il pui in fata unor situatii noi cu comportamente deja invechite si cel putin ciudate pentru nou. Apoi te intrebi de ce esti stangace. De ce reactionezi ca un neandertalian in epoca moderna? Stim cu totii, cand e bine si liniste nu dorim sub nicio forma schimbarea. Cand vine schimbarea trebuie sa te dezgheti pentru a te mula pe ceea ce ti se da, daca nu reusesti ce se intampla?

In cazul meu s`a intamplat cam asa:
1. Incremenire totala
2. Confuzie cu mine insami in special, sa nu mai mentionam paralela exterioara
3. Trezire mentala prin intrebari de genul: De ce?, Ce trebuie sa invat?, Ce alternative am ca sa raspund?
4. Fuga de raspunsuri profunde sau nedorite
5. Ignorarea problemelor si atitudine usor ingamfata, nepasatoare
6. Aparitia unei situatii care sa`mi dea cu sapa in cap si sa ma trimita inapoi la durere/confuzie
7. Retragere in singuratate si introspectii mai profunde
8. Ce imi doresc cu adevarat? Ce trebuie sa schimb pentru a fi tratata cum am nevoie de mediul exterior? etc.
9. Acceptare ca am mers cu capul inainte cu o viteza care depasea limita legala a emotionalului meu
10. Risca sa pierzi ce cunosti, da-ti voie sa plece la tot ce te apasa din trecut (poate fi orice)
11. Retrage-te din extreme. Fi impartial oricat doare. Forteaza-te sa stai cu tine insuti si sa nu depinzi de ceilalti deoarece fiecare are realitatea sa.
12. Fi pregatit pentru orice mic extaz emotional in contactul cu oamenii mai putin cunoscuti, uitati sau straini

Da, extazul a iesit astazi la suprafata intalnindu-ma cu un vechi cunoscut cu care nu ma salutasem de secole pe strada. Fara niciun motiv sau interes ascuns, am zambit din tot sufletul lui mai usor decat am zambit uneori apropiatilor in ultima vreme. Nu am constientizat eu, ci prietena mea cea mai buna pe care a amuzat`o profund situatia.

Secretul este sa lasi sa curga exteriorul desi interiorul tau este inlemnit, confuz sau usor indurerat. Accepta transformarea in dublu sens. Accepta`ti greselile, stangaciile si emotiile pentru a produce schimbarea si in interior sau macar sa te redescoperi dintr`un alt unghi nebanuit.

Nu e usor, dar daca e prea usor devine urat prea devreme si frumosul dureaza prea putin. Poate gresesc, dar frumusetea intensa te consuma mai repede si ramai fara resurse atunci cand se impute treaba. Daca e interes pentru fraza anterioara lasati un comment si poate dati startul pentru un nou post.
Va imbratisez de la distanta cu un val de aer incarcat de pozitivism pana data urmatoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu